Про стратегічні напрями діяльності Федерації професійних спілок Кіровоградської області на 2019-2024 роки
Додаток 1
до постанови Конференції ФПО
від 27.11.2019 №К-VII-3
Про стратегічні напрями діяльності Федерації професійних спілок Кіровоградської області на 2019-2024 роки
З метою виконання завдань, передбачених статтею 9 Статуту ФПО, концентрації зусиль на забезпечення повної й ефективної зайнятості, створення умов гідної праці та посилення соціальної захищеності працівників вважати стратегічними напрямами діяльності Федерації профспілок Кіровоградської області та її членських організацій на 2019-2024 роки:
1. Захист і реалізація прав працівників у сфері праці:
- участь у розробці щорічних програм економічного і соціального розвитку області, внесення конкретних пропозицій щодо стратегії сталого розвитку економіки області та підвищення на цій основі якості життя та добробуту населення;
- сприяння реалізації в області економічних реформ з метою створення умов для запобігання масовій трудовій міграції працівників за кордон, у тому числі за рахунок створенню в області конкурентоспроможних робочих місць;
- підвищення відповідальності сторін соціального діалогу на обласному рівні за невиконання досягнутих домовленостей та взятих зобов’язань стосовно підвищення ефективності виробництва в області;
- налагодження співпраці з між фракційною регіональною групою «Кіровоградщина» у Верховній Раді України шляхом підписання Меморандуму про співробітництво у вирішенні проблем економіки області;
- участь у роботі обласної робочої комісії по вивченню стану справ стосовно забезпечення економіки області кадрами інженерно-технічних та робітничих професій;
- запровадження практики проведення засідань Президії ФПО з розгляду питань і проблем окремих галузей економіки області;
- сприяння забезпеченню щорічного зростання середньомісячної заробітної плати в області на рівні передбаченому Територіальною угодою на 2019-2021 роки;
- сприяння росту матеріального добробуту населення області, у першу чергу через збільшення розміру середньомісячної заробітної плати, створення нових високоефективних робочих місць;
- вжиття заходів по забезпеченню справедливого розподілу результатів праці, реалізації права працівників на достатній рівень заробітної плати і своєчасне її отримання;
- участь у заходах щодо протидії детінізації зайнятості , неналежному оформленні роботодавцями трудових відносин з працівниками;
- ініціювання внесення на розгляд засідань обласної, районних та міських комісій по забезпеченню своєчасної виплати та погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат питань про дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці;
- забезпечення укладення колективних договорів у кожному трудовому колективі, де діють профспілкові організації з обов’язковим врахуванням норм Генеральної, галузевих, Територіальної угод щодо оплати праці;
- недопущення зниження рівня захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів профспілок при веденні переговорів щодо укладення колективних договорів на новий термін або внесення змін та доповнень до діючих;
- при проведенні роботодавцями дій, які суперечать положенням Генеральної, галузевих, Територіальної угод та колективних договорів використовувати механізми колективного трудового спору із залученням органів державного нагляду, виконавчої влади, служби примирення;
- підтримка осіб передпенсійного віку та жінок, які мають двох і більше дітей, одиноких матерів, які мають дітей віком до 14 років, або дітей інвалідів;
- порушення вимог перед органами влади стосовно посилення соціального захисту населення в зв’язку з зростанням цін і тарифів шляхом адекватної індексації грошових доходів, здійснення компенсаційних виплат, відновлення державного регулювання цін на соціально значущі товари;
- ініціювання внесення змін до Закону України «Про оплату праці» про неврахування при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру доплат і надбавок, які не пов’язані з виконанням працівником місячної норми праці;
- здійснення постійного громадського контролю за своєчасністю та повнотою виплати заробітної плати, оперативне реагування на факти невиплати зарплати в строки передбачені законодавством та вжиття заходів з метою погашення боргів, внесення конкретних пропозицій до обласної комісії з питань погашення заборгованості із зарплати
- активна взаємодія з питань реалізації права працівників на своєчасну оплату праці з органами виконавчої влади, органами державного нагляду, органами місцевого самоврядування;
- продовження постійного моніторингу своєчасності і повноти виплати заробітної плати та сплати єдиного соціального внеску та вжиття вичерпних заходів по усуненню вказаних порушень;
- прийняття Трудового кодексу виключно після широкого обговорення профспілками;
- активізація роботи по підвищенню правової культури членів профспілок шляхом проведення навчань щодо процедури вирішення колективних трудових спорів;
- широке використання можливостей Комісії по трудових спорах на підприємствах, установах, організаціях з метою досудового врегулювання спорів;
- використання всіх передбачених законодавством прав профспілок для впливу на роботодавців, які порушують законодавство про працю та про колективні договори і угоди, з метою врегулювання колективних трудових спорів;
- надання консультативної та правової допомоги членам профспілок щодо захисту їх трудових прав, представлення їх інтересів у комісіях з трудових спорів та у судах;
- активна участь у заходах ФПУ стосовно недопущення виключення з Трудового кодексу України норм, що гарантують права працівників та захисні можливості і гарантії діяльності профспілок, забезпечення повної його відповідності Конвенціям МОП та європейському трудовому праву;
-забезпечення широкого використання мережі Інтернет для інформування членів профспілок з питань захисту трудових і профспілкових прав в рамках Меморандуму про співпрацю Федерації профспілок області з Регіональним центром надання безоплатної вторинної допомоги в Кіровоградській області;
- організація та проведення спільних заходів, спрямованих на підвищення рівня правової поінформованості членів профспілок щодо захисту своїх прав, зокрема, права на безоплатну правову допомогу, шляхом проведення семінарів, круглих столів, зустрічей та інших комунікаційних заходів, у тому числі, в рамках правопросвітницького проекту «Я маю право!».
2. Розвиток соціального діалогу:
- використання в повному обсязі наданих профспілкам законодавчих повноважень у взаємодії з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та роботодавцями з метою поглиблення соціального діалогу та підвищення його результативності на всіх рівнях;
- сприяння проведенню переговорів, врегулюванню конфліктних ситуацій та розбіжностей, які виникають на підприємствах, установах, організаціях області з метою запобігання організації та проведення страйків та акцій соціального протесту. Залучати до врегулювання розбіжностей обласне відділення Національної служби посередництва і примирення;
- участь у підготовці пропозицій профспілок до законодавства про місцеве самоврядування і соціальний діалог щодо обов’язковості ведення соціального діалогу на рівні об’єднаних територіальних громад;
- надання практичної допомоги об’єднаним територіальним громадам по налагодженню соціального діалогу на децентралізованому рівні;
- активна учать у підготовці і розгляді місцевих бюджетів з метою забезпечення соціально-економічних прав та гарантій працюючих;
- активна підтримка принципових пропозицій профспілок під час розгляду проекту Закону України «Про колективні договори і угоди»;
- посилення відповідальності сторін соціального діалогу за невиконання норм і положень колективних договорів та Територіальної угоди;
- активізація колдоговірної роботи та підвищення її рівня і посилення впливу на соціально-економічний розвиток трудових колективів;
- лобіювання завдань поставлених VII Конференцією ФПО при внесенні пропозицій до органів влади, проведенні переговорів і консультацій із соціальними партнерами, укладенні Територіальної угоди і колективних договорів.
3. Охорона праці і здоров 'я:
- забезпечення дієвого ефективного захисту прав членів профспілок на безпечні і здорові умови праці , їх соціальний захист у разі травмування на виробництві з метою посилення контролю профспілок за додержанням роботодавцями законодавства про охорону праці та виконанням заходів з охорони праці, передбачених колективними договорами;
- ініціювання профспілковою стороною внесення до планів роботи обласної тристоронньої соціально-економічної ради питань щодо стану безпеки, виробничого травматизму і профзахворюваності на підприємствах області;
- вжиття заходів для припинення виконання робіт у разі наявності безпосередньої загрози життю та здоров’ю працівників, у тому числі за поданням представників профспілок;
- сприяння здійсненню профілактично-відновленого лікування та оздоровлення працівників, насамперед, зайнятих у шкідливих умовах праці, зокрема, санаторно-курортних закладах шляхом залучення всіх можливих джерел фінансування;
- сприяння забезпеченню відповідно до статті 19 Закону України «Про охорону праці» фінансування видатків на охорону праці;
- організація належного санітарно-побутового забезпечення працівників;
- участь у розслідуванні нещасних випадків на виробництві, забезпечення правового захисту інтересів постраждалих, обґрунтованості встановлення вини постраждалих і загиблих;
- сприяння своєчасному проведенню атестації робочих місць та наданню працівникам пільг і компенсацій за роботу у важких та шкідливих умовах;
- організація уповноважених представників профспілок з охорони праці на підприємстві, навчання з питань охорони праці;
4. Забезпечення потенціалу та гарантій діяльності організацій профспілок та їх виборних органів:
- підвищення рівня організації роботи виборних профспілкових органів, єдності профспілкового руху, солідарності дій, спрямованої на забезпечення мотивації профспілкового членства, ефективну реалізацію прийнятих рішень;
- посилення інформаційної роботи, оперативне висвітлення діяльності ФПО, її членських організацій у ЗМІ, своєчасне оприлюднення позиції профспілок щодо основних суспільно-політичних подій у державі та області, будь яких фактів пов'язаних з обмеженням прав членів профспілок, профактиву та діяльності профспілкових організацій;
- відкриття на сайті ФПО та членських організацій тематичних рубрик, присвячених сучасним завданням та новітнім цілям профспілкового руху, матеріалів щодо реакції на виклики часу;
- активізація роботи щодо вивчення і поширення досвіду роботи членських організацій ФПО за основними напрямками діяльності профспілок;
- надання практичної допомоги членським організаціям профспілок, особливо з питань ефективності і результативності різних форм профспілкової роботи, порад та рекомендацій щодо реалізації їхніх повноважень, забезпечення
необхідними нормативними документами, створення інноваційних систем навчання профактиву та методичних розробок з цих питань;
- запровадження практики регулярних зустрічей керівників виборних профспілкових органів, з органами виконавчої влади і самоврядування, об'єднаннями роботодавців:
- проведення рекламної кампанії про профспілки: банери, листівки, участь у спільних проектах з виробниками продукції та наданні послуг;
- включення в документи, які розробляються за участю профспілок (колдоговори, угоди, меморандуми тощо) окремі розділи, що стосуються проблем молоді;
- сприяння представництву молоді у виборних органах профспілок усіх рівнів пропорційно до кількості молоді в організації, розширенню участі рядових членів профспілок у складі виборних органів усіх рівнів;
- визначення, аналіз і узагальнення проблем молоді та шляхів їх вирішення з урахуванням реалій сьогодення;
- розробка і впровадження системи закріплення молодих фахівців на виробництві;
- застосування заходів впливу відповідно до статутів на виборні органи профспілкових організацій всіх рівнів та їхніх керівників, що не виконують норми статутів та рішення виборних органів;
- з метою забезпечення статутних завдань ФПО, проведення спільних профспілкових заходів посилити вимоги до членських організацій щодо дотримання фінансової дисципліни, своєчасне та повне перерахування членських внесків, підвищення ефективності використання майна ФПО.
Останнє оновлення (Понеділок, 17 лютого 2020, 10:48)