«Гідросилівець» Максим Старченко - призер чемпіонату з автогонок
«Гідросилівець» Максим Старченко - призер чемпіонату з автогонок
Нещодавно до всіх виробничих досягнень заводу «Гідросила» додався ще один, але вже спортивний здобуток – його приніс водій Максим Старченко перемогою в чемпіонаті України з автогонок. Він єдиний з гідросилівців, хто освоїв на професійному рівні гоночну справу.
Захоплення спортивними автомобілями прийшло до Максима від батька, Миколи Старченка, теж гідросилівця, який раніше брав участь у автоперегонах.
В 1989 році завод «Гідросила» придбав для Старченка-старшого спортивний автомобіль баггі для участі в чемпіонаті СРСР. З тих пір батько та син їздили на змагання разом. Тоді ж у Максима з'явилось бажання зайнятися автоспортом професійно. З 4-х років він приймав участь у змаганнях з картингу.
В 90-і роки, так склалося, що баггі продали і воно зникло з поля зору. Це був важкий період, Максиму дуже хотілося знайти автомобіль – сімейну реліквію. В 2012 році розпочався розшук баггі. І через рік Максиму пощастило, він знайшов пропажу. Не думаючи, викупив автомобіль і розпочав роботу по його ремонту та відновленню.
У 2014 році Федерація автоспорту України запросила Максима прийняти участь в останньому етапі змагань чемпіонату України з автокросу в м. Олександрії. Для участі в змаганнях потрібна була команда, в яку обов'язково повинні ввійти тренер та механіки. Місце тренера зайняв батько Максима, а механіками стали його друзі Олександр Майський та Юрій Козирєв. В першій своїй гонці, завдяки зладженій роботі та підтримці команди, Максим зайняв 4-е місце у другій заліковій групі. Тоді він твердо вирішив – стане гонщиком.
В 2015 році Максим уже виступав на всіх етапах змагань чемпіонату України з автокросу, по завершенні якого, зайняв почесне 4-е місце і йому було присвоєно звання кандидата в майстри спорту. Це був стартовий рік з хорошим результатом. 2016 рік для гонщика не склався через часті поломки автомобіля.
В цьому році, Максим разом зі своєю командою, підійшов більш уважно до підготовки баггі і це дало свій результат. Максим став срібним призером в ІІ-ій заліковій групі (авто з двигуном об'ємом до 1500 см3) та бронзовим призером чемпіонату України з автокросу в ІІ-й заліковій групі (в тому числі баггі юніор – FIA) і в ІІІ-й заліковій групі.
Весь свій час Максим ділить на роботу і спорт. Гонки для нього – це не просто адреналін та випробування характеру і волі, а сенс життя. Його не лякають звивисті траси, незручності – це все загартовує характер. «Перед гонкою є хвилювання, мандраж, а коли стартував, усі страхи залишаються позаду: тільки вперед», - говорить Максим. Незважаючи на негоду, гонщики їдуть до останнього, навіть якщо пил стовпом чи грязюка, яка ґрунтову трасу перетворює у місиво. Спеціальні окуляри, у яких касета змінює брудну плівку на чисту, не витримують, і гонщики їдуть без них. Так, наприклад, проходили гонки у Чернівцях під час зливи, але жоден учасник не зійшов з траси. Це була гонка на характер.
Сьогодні «Гідросила» виступає головним спонсором Максима Старченка на всіх змаганнях. Ми впевнені, що Максим ще не раз прославить своє рідне підприємство.
Сергій Олійник,
голова єдиної первинної
профорганізації «Гідросила»