ЗВЕРНЕННЯ
Кіровоградська обласна організація профспілки працівників культури
вул. Преображенська, 4, м. Кіровоград, 25006
тел. 24-59-52, факс 24-59-54, Е-mail: ok_
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
=====================================================================================
Вих. №-01/21 – 4 від 15.01.2020 р.
Прем»єр-Міністру України
О.Гончаруку
Голові Верховної Ради
Д.Розумкову
Про потенційні ризики
для регіональних філій ПАТ НСТУ
Висловлюємо своє занепокоєння можливою зміною штатного розпису філій ПАТ НСТУ.
Просимо звернути увагу на те, що масове скорочення працівників філії у 2018 році відбувалося за схожою схемою, спочатку було змінено штатний розпис, а потім відбулося скорочення тих, хто не увійшов до нового структурного підрозділу.
Звертаємо вашу увагу на те, що після останнього скорочення (1 квітня 2018 року) штат ПАТ «НСТУ» як юридичної особи складає 4 510 посадових одиниць, з них 1 950 людей працюють у регіональних філіях (22 телерадіокомпанії), 2 560 людей – у центральній дирекції (інформація з сайту corp.suspilne.media). Тобто розподіл штатних працівників Суспільного мовлення 43,2% (22 філії), і відповідно - 56,8% (ЦД). Запропоновані до впровадження нові штатні розписи не мають обгрунтування щодо розподілу навантаження на співробітників, кваліфікаційні вимоги до нового штату не враховують реальної кадрової ситуації в регіонах. Також варто відзначити тривалі та системні недотримання центральною дирекцією обіцяних збільшень заробітної плати в регіонах, що викликало хвилі незадоволення та питань, підриваючи довіру до менеджменту Суспільного, особливо на фоні збільшених виплат топ-менеджменту. Філії за два роки не отримали і відповідного технічного переоснащення, точкові закупи відбувалися за гроші, що були зароблені філіями за результатами власної господарської діяльності і за дозволом центральної дирекції. Черговий етап «трансформації» призведе до суттєвого скорочення штатів, низка регіональних ринків праці не готові до такої кількості шукачів роботи з вузькою спеціалізацією. Орієнтовна кількість безробітних по кожному регіону - до 50 осіб.
Разом з тим, щодня у середньому філії виробляли до 6 годин 15 хвилин власного контенту (3 години 10 хвилин радіо та 3 години 5 хвилин телебачення). Варто відзначити, що зазначений контент переважно суспільно-політичного характеру протягом двох років підпадав під постійний моніторинг, який проводив департамент управління регіональним контентом дирекції регіонального мовлення ПАТ НСТУ. Тобто весь контент виходив і виходить за стандартами і не порушує редакційний статут. Разом всі філії (22) ЩОДНЯ виробляють близько 66 годин якісного (такого, що відповідає стандартам) власного контенту на телебаченні та відповідно - від 66 годин якісного власного контенту на радіо.
Щодо розподілу коштів у 2019 році ПАТ «НСТУ» отримала з бюджету 1 млрд 5 млн 100 гривень (57% від суми, передбаченої законом). З цієї суми 335 076,623 грн отримали філії (33,3%) та 669 923,477 грн отримала центральна дирекція (66,7%). (Інформація про розподіл коштів з офіційного сайту Держкомтелерадіо). Відповідно до інформації, розміщеної на сайтіcorp.suspilne.media у документі «річна інформація емітентацінних паперів (річний звіт) за 2018 рік», середня вартість 1 хвилини ефіру
- у філіях складає - в середньому 98,08 грн.;
- на UA: Перший, Культура, Крим, ЦК – 649,05 грн.;
- на УР-1, УР-2, УР-3, Київ – 1060,39 грн.
Виробництво контенту в регіонах дешевше, а якість цього контенту не поступається у якості програмам центральної дирекції.
Відповідно до Закону про Державний бюджет на 2020 рік Національній суспільній телерадіокомпанії України виділили 1,7 млрд грн фінансування (80% від повної суми фінансування). Зважаючи на це, виникає питання щодо доцільності зменшення власного виробництва в регіональних філіях. Враховуючи отриманий співробітниками досвід, вважаємо за доцільне збільшення обсягів власного виробництва у філіалах, враховуючи навіть те, що у середньому, виробництво 1 хвилини ефіру у регіонах у 6-10 разів дешевше, ніж у Києві.
Враховуючи вищезазначене, просимо Наглядову Раду не підтримувати скорочення власного виробництва в регіонах - до 1 інформаційної години та 2,5 години так званого «міжрегіонального продукту». Адже за логікою авторів цієї концепції - такі зміни у структурі ефірів регіональних каналів є доцільними і такими, що дозволяють внести зміни у штатні розписи в бік зменшення чисельності працівників. Суть «міжрегіонального контенту» не презентована, які саме працівники філій мають забезпечувати його виробництво - не визначено.
Нагадуємо, що відповідно до пунктів 2.4, 2.5, 2.6 розділу ІІ Колективного договору ПАТ «НСТУ» на 2018-2023 роки, роботодавець зобов'язаний при проведенні змін в організації виробництва і праці не пізніше ніж за три місяці до запланованих змін надати СПО інформацію щодо заходів таких змін, включаючи інформацію про можливі причини наступних звільнень, кількості і категорій працівників, яких це може стосуватися.
Також просимо врахувати, що запропоновані зміни не враховують потреби обласних аудиторій, відсутні дослідження популярності програм та проектів філій, не було проведено громадські консультації, що може призвести до зменшення майданчиків для висвітлення соціального, політичного, культурного, спортивного життя в областях, а відповідно - збільшення соціальної напруги.
Філіями протягом двох років було реалізовано низку спеціальних проектів - дебати на вимогу, виїзні студії, звіти та інше. Ряд філій вийшли на рівень конвергентності у cвоїй роботі, зокрема – радіопрограми мали телеверсії в ефірах. Відтак, кількість співробітників відділів обласних радіо, які мають продовжити роботу і не втратити рівень якості і в цій сфері викликає питання і сумніви, адже три співробітники в підрозділі не забезпечать системну і якісну реалізацію завдань в рамках двох відрізків - до двох годин щодня, крім вихідних.
Власне, ці кроки, на нашу думку, поступово призведуть до зниження напрацьованого рівня якості та довіри аудиторії регіональних філій, а також дозволять супротивникам Суспільного ставити питання щодо доцільності існування регіонального мовлення в цілому. Також нині презентована концепція регіонального мовлення призведе до втрати кваліфікованих працівників, які здобули досвід та вміння за рахунок Суспільного мовника.
Враховуючи зазначене, просимо:
1. Запросити до публічного обговорення змін на засіданні Наглядової ради представників Центральної дирекції, Ради Європи, філій, профспілок, НСЖУ, громадських рад областей. Надати інформацію про рівень та формулу штатних змін в центральній дирекції. Оприлюднити статті витрат Центральної дирекції за два роки з 2018 року.
2. Оприлюднити фінансове, юридичне та змістовне обгрунтування скорочення регіонального мовлення, надати роз'яснення суттєвої зміни жанрового розподілу.
3. Надати чітку формулу розподілу ресурсів з бюджету Суспільного на виготовлення додаткового контенту філіями, оскільки процедура не є прозорою та такою, що гарантує участь всіх регіонів.
4. Переглянути рівні заробітних плат топ-менеджменту компанії, особливо, враховуючи невирішені питання підвищення заробітних плат рядового складу.
Сподіваємось на розуміння та підтримку.
З повагою
Голова Кіровоградської обласної організації
профспілки працівників культури З.Кадук