Освітяни проти несправедливого підходу в оплаті праці

Освітяни проти несправедливого підходу в оплаті праці
Розглядаючи на своєму засіданні питання про збереження і розвиток трудового потенціалу області Рада ФПО назвала причини втрат трудового потенціалу. Одна з них - недостатній рівень доходів працівників, необхідний для нормальної життєдіяльності, фінансова незабезпеченість трудових і соціально-економічних прав та інтересів працівників.
Так, за інформацією обласної організації профспілки працівників освіти і науки України додаткова потреба щодо забезпечення освітньої субвенції місцевих бюджетів на 2018 рік складає більше 100 млн. грн., при цьому залишки освітньої субвенції за 2017 рік становлять понад 50 млн.грн.!
В місцевих бюджетах на фінансування ЗНЗ. НВК додаткова потреба обсягів на 2018 рік складає 197 178,2 тис.грн., ДНЗ – 11 711,7 тис.грн., позашкільних навчальних закладів – 6 310,9 тис.грн., ПТНЗ – 33100,0 тис. грн., іншим установам – 11 120,8 тис.грн., всього близько 260 млн.грн.
Тому, великий сумнів викликає у освітян області забезпечення гарантованого Урядом підвищення рівня оплати праці вчителів на 25 %.
Внесені Кабінетом Міністрів України зміни до порядку встановлення надбавки за престижність праці щодо її збільшення з 20% до 30% із введенням мінімального розміру надав можливість знизити надбавку з досягнутого шляхом складних переговорів з органами влади та місцевого самоврядування у 2017 році розміру 20% до 5% вже з 1 січня п.р.
Освітяни області категорично заперечують щодо несправедливого підходу у здійсненні оплаті праці у 2018 році встановленої постановою Кабінету Міністрів України № 22 від 11 січня 2018 року «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників», яка передбачає підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічним працівникам оплата праці яких здійснюється за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам з 1 січня 2018 року на 10 %, при цьому іншим категоріям педагогічних і науково-педагогічних працівників можливість підвищення оплати праці з 1 вересня 2018 року буде лише розглянуто за підсумками виконання Державного бюджету за перше півріччя 2018 року.
Таким чином, дана постанова навіть не гарантує здійснення підвищення оплати праці з 1 вересня п.р., не звертається до органів влади на місцях щодо розгляду відповідними радами і ОТГ можливості передбачення цих виплат за рахунок місцевих бюджетів (як це було передбачено постановою КМУ у попередньому році), завідомо ставлячи в нерівні умови педагогічних працівників, які фінансуються з різних джерел, але є рівноправними надавачами освітніх послуг, цим самим збурюючи педагогічну громадськість, трудові колективи, що може призвести до незворотних негативних наслідків, а головне, втрати спеціалістів.
Різний підхід до оплати праці педагогічних працівників, які фінансуються з різних бюджетів, має ознаки дискримінації, що заборонено ст. 24 Конституції України, ст. 2-1 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до ст. 43 Конституції України, кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується; кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом; право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

З огляду на зазначене, Рада ФПО звернулася до Кабінету Міністрів України і просить розглянути порушені проблеми та вжити заходів по їх вирішенню.

М. Баланенко,
Голова ФПО