ФПУ-ФПО - Поплавському
Шановний Ігоре Григоровичу!
Прийміть найщиріші вітання-побажання з нагоду 32-ї річниці
з Дня утворення Професійної спілки атестованих працівників
органів внутрішніх справ України!
На фоні багаторічної історії профспілкового руху України Ваша профспілка – зовсім молода, але вона уже пройшла плідний шлях становлення і розвитку. Вашій команді є на що озирнутися, адже вона постійно перебуває на передовій, захищаючи права та інтереси спілчан-правоохоронців. Ваша місія у цьому плані – неоціненна!
Зичимо Вам і далі тримати захисний курс на благо спілчан, знаходити підтримку і порозуміння з партнерами, правильні шляхи розв'язання соціально-економічних проблем. А для цього потрібні здоров'я та натхнення, чого і бажаємо Вам! Щастя Вам – родинного і професійного, успіхів і удач, благополуччя і терпіння, вірного оточення і всього-всього, чого душа бажає! Хай доля збагачує Вас енергією і радістю, а людська шана буде подякою за плідну працю, чуйність та уміння творити добрі справи!
Миру і злагоди Вашій родині та усій Україні!
Наближаймо перемогу разом!
З повагою
Голова Федерації профспілок України Григорій Осовий
Голова Федерації профспілок
Кіровоградської області Максим Баланенко
ПАМ'ЯТКА
ПАМ'ЯТКА
Обережно! Падіння!
Понад 30% усіх нещасних випадків при виконанні професійних обов'язків викликані падінням працівників під час пересування та з висоти. Банальні з погляду повсякденного використання речі, як поверхня, геометрія робочого простору та взуття потребують постійного контролю.
Падіння на робочому місці бувають 2 видів: падіння на одному рівні переміщення – спотикань про нерівності поверхні або геометрію проходу, прослизання підошви взуття в результаті недостатнього зчеплення з поверхнею;
падіння з поточної поверхні на інший рівень - при падінні з сходів, як приставних, так і маршових, або при падінні з рівня виконання робіт на нижні поверхи.
Обидва види цих виробничих травм можуть бути запобігти за допомогою організаційних і технічних заходів з охорони праці.
Проведення не формальних вступних і первинних інструктажів з охорони праці, взаємодія із спеціалістами з охорони праці повинні бути пріоритетними напрямками організації безпечного пересування працівників.
1. Усі розливи рідин і мокрі поверхні повинні негайно локалізуватися і забиратися. Найнебезпечнішими є залишкова вологість поверхні, яка з одного боку не може бути ідентифікована візуально, а з іншого боку створює досить слизьку поверхню для падіння.
2. Усі пішохідні доріжки на території та у виробничому приміщенні повинні бути вільні. Будь-яка зміна геометрії звичного маршруту – це потенційна причина виробничої травми.
3. У разі, якщо потрібно доходити до предмета, який знаходиться на деякій висоті, необхідно використовувати безпечну драбину та дотримуватись правил її експлуатації, що встановлені вПравилах охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями.Заборонено використовувати для цієї мети стільці або столи, а тим більше випадкові поверхні і предмети.
4. При перенесенні вантажів необхідно переконатися, що вантаж не ускладнює оглядовість. Також занадто важкий вантаж може змінити центр тяжіння і внаслідок цього значно збільшити шанси падіння.
5. Усі проходи, проїзди і доріжки повинні бути достатньо освітлені, а небезпечні місця на території та у приміщенні огороджені.
6. Завжди необхідно носити міцне взуття, на неслизькій підошві. Не завжди можливо вплинути на стан поверхні, по якій йдемо, але є можливість вибирати те, що на ногах. Збільшення тертя між підошвою взуття і поверхнею, по якій ви переміщується значно знижує ризик ковзання, а значить травм.
Для збереження життя та здоров'я працівника, який може впасти з висоти, виконуючи свою роботу, застосовують засоби колективного (огородження, захисні сітки, знаки безпеки, гарне освітлення тощо)та індивідуального захисту (запобіжні пояси; захисні каски; страхувальні канати; запобіжні верхолазні пристрої; уловлювачі з вертикальним канатом; верхолазне спорядження - ЗІЗ).
Роботодавець повинен забезпечити працівників засобами індивідуального захисту відповідно до Мінімальних вимог безпеки і охорони здоров'я при використанні працівниками засобів індивідуального захисту на робочому місці, затверджених наказом Мінсоцполітики від 29.11.2018 № 1804 та інших галузевих нормативних актів.
ЗІЗ повинні відповідати Технічному регламенту засобів індивідуального захисту
Працівники без ЗІЗ, а також якщо вони знаходяться в забрудненому, несправному стані або з простроченими строками періодичних випробувань до роботи не допускаються.
ЗНАКИ БЕЗПЕКИ
Слід забезпечити наявність знаків безпеки (графічні символи, кольорові, світлові або звукові сигнали, словесні або сигнали, подані за допомогою жестів) в місцях, де є значний професійний ризик, якого не можна уникнути або позбавитися шляхом безпечного провадження робіт або в будь-який інший спосіб.Знаки безпеки і захисту здоров'я працівників на робочих місцях повинні відповідати встановлюють скасовано 09.2023 Мінімальним вимогам до забезпечення знаками безпеки та здоров'я на роботі, затвердженим наказом Мінекономіки України 09.03.2023 № 1268, зареєстрованим в Мінюсті 25 квітня 2023 р.за № 672/39728.
Ці графічні символи, кольори, світлові або звукові сигнали, словесні або сигнали, подані за допомогою рук:
встановлюють заборону щодо вчинення небезпечних дій або дій, що можуть спричинити небезпеку;
дають вказівку щодо здійснення заходів безпеки і/або захисту здоров'я;
попереджають про наявність ризику чи небезпеки;
зобов'язують до виконання певних дій для забезпечення безпеки і/або захисту здоров'я працівників на робочому місці.
Роботодавець повинен організувати відповідне навчання працівників та надати їм інструкції, пов'язані із знаками безпеки, зокрема, що містять описи значення знаків безпеки, особливо знаків, які містять слова, та прийнятні загальні і спеціальні правила дій (поведінки).
ПАМ'ЯТКА для КЕРІВНИКА ПІДПРИЄМСТВА
ПАМ'ЯТКА для КЕРІВНИКА ПІДПРИЄМСТВА
у разі настання нещасного випадку на виробництві, гострих професійних захворювань.
Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 № 337 (далі – Порядок)
Роботодавець, у разі отримання інформації про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров'я, заяви потерпілого, членів його сім'ї чи уповноваженої ним особи тощо зобов'язаний протягом двох годин повідомити з використанням засобів зв'язку та не пізніше наступного робочого дня надати на паперовому носії повідомлення:
територіальному органові Держпраці;робочому органові Фонду;керівникові підприємства (установи, організації), на території якого сталися нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння), якщо потерпілий є працівником іншого підприємства (установи, організації);керівникові первинної організації профспілки незалежно від членства потерпілого в профспілці (у разі наявності на підприємстві (в установі, організації) кількох профспілок - керівникові профспілки, членом якої є потерпілий), а у разі відсутності профспілки - уповноваженій найманими працівниками особі з питань охорони праці;уповноваженому органові чи наглядовій раді підприємства (у разі її утворення);органові ДСНС у разі, коли нещасний випадок стався внаслідок пожежі (п.8 Порядку).
На підприємстві, наказом роботодавця, утворюється комісія з розслідування нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь), що не підлягають спеціальному розслідуванню - не пізніше наступного робочого дня після отримання інформації про нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння) від безпосереднього керівника робіт, повідомлення від закладу охорони здоров'я, заяви потерпілого, членів його сім'ї чи уповноваженої ним особи (п.12 Порядку). Нещасні випадки із смертельними наслідками, групові нещасні випадки; випадки смерті працівників під час виконання ними трудових (посадових) обов'язків тощо, підлягають спеціальному розслідуванню територіальними органами Держпраці.(п.10,14 Порядку).
Роботодавець зобов'язаний:
створити належні умови для роботи комісії (спеціальної комісії), виконання обов'язків у роботі комісії (спеціальної комісії) представників підприємства
забезпечити виконання за рішенням комісії (спеціальної комісії) додаткової фотозйомки місця, де стався нещасний випадок та/або гостре професійне захворювання (отруєння), об'єктів, устатковання, інструментів, надання технічної документації та інших документів, необхідних для розслідування, а також проведення необхідних лабораторних досліджень, випробувань, технічних розрахунків, експертизи (науково-технічної, медичної тощо);
розглянути протягом двох робочих днів після складення актів за формою Н-1 матеріали розслідування, затвердити примірники актів за формою Н-1;
організувати друкування, тиражування та формування протягом 5 робочих днів після затвердження актів за формою Н-1, копій матеріалів розслідування, їх прошиття та нумерацію;
видати протягом двох робочих днів після затвердження актів за формою Н-1 наказ про вжиття заходів до запобігання виникненню подібних нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь) у визначені в акті строки та надати (надіслати) його органам та установам, представники яких брали участь у розслідуванні, в письмовій формі інформувати про стан виконання;
притягнути до відповідальності працівників, дії або бездіяльність яких призвели до настання нещасного випадку та/або гострого професійного захворювання (отруєння), які допустили порушення вимог нормативно-правових актів про охорону праці, посадових інструкцій та інструкцій з охорони праці;
компенсувати витрати, пов'язані з діяльністю комісії (спеціальної комісії) та залучених до її роботи експертів, проведенням технічної експертизи чи роботи експертної комісії;
відшкодувати витрати, пов'язані з відрядженням працівників, які є членами комісії (спеціальної комісії), та інших залучених до її роботи осіб(п.45 Порядку).
Інна Чернишова: «Наші професії на ринку праці – нарозхват»
Інна Чернишова: «Наші професії на ринку праці – нарозхват»
Сьогодні важко переоцінити діяльність Кропивницького будівельного фахового коледжу, який готує для відбудови країни будівельників, дорожників, менеджерів, архітекторів, газовиків. Оскільки на ринку праці ці професії зараз нарозхват, то популярність закладу зростає – набирають на навчання студентів навіть понад норму. Як у непростих воєнних умовах, коледж готує студентів до майбутньої професії? Про це наша розмова з директоркою закладу Інною Чернишовою.
- Ми вже звикли до різних форм навчання, до яких доводиться вдаватися, враховуючи постійні тривоги. Як будуєте навчальний процес у цих тривожних умовах?
- Освітній процес 2023-24 року наш заклад розпочав у звичайному режимі. Попередній рік був надзвичайно важкий (і карантин, і повномасштабне вторгнення рф), адже потрібно було подбати про безпекову ситуацію для студентів, а їх понад 600. Маємо своє укриття, але воно лише на 200 осіб, тому уклали договір про користування укриттям ПрАТ «Швейна фабрика «Зорянка» і почали працювати у дві зміни.Оскільки наш заклад технічний, ми не могли собі дозволити прогалин у наданні якісних освітніх послуг. І за період з 2023 року і по теперішній час зовсім недовго були на дистанційному навчанні. Цього року пішли на дистанцію лише на тиждень - діти почали хворіти і ми хотіли зупинити цей інфекційний ланцюжок.
- Якщо теоретичні знання освоїти дистанційно можливо, то практичні навряд, а без цих навичок майбутній фахівець не відбудеться. Як у цих складних умовах студенти проходять практику?
- Практика – це основа, без якої диплом - не диплом. Практики розпочинаються уже з 2-го курсу: геодезична і у навчальних майстернях. Це те, що ми можемо забезпечити повністю. На 3-4 курсах ідуть технологічна, переддипломна практики, там дещо складніше. Якщо до війни ми мали 120 баз практик, то вони скоротилися до 90. Але ми не переступили межу, щоб не могли забезпечити студентів практикою. Враховуючи те, що в економіці відчувається кадровий голод, зокрема на будівельні професії, адже чимало спеціалістів виїхали за межі країни, то до наших студентів роботодавці приглядаються уже під час практики, і звертаються з проханням продовжити її. У таких випадках укладаємо договори з підприємствами, переводимо студентів, за їхнім бажанням, на індивідуальні графіки навчання, щоб вони одночасно навчалися і працювали. Звісно, це важко, але якщо є бажання, то можна впоратися, адже діти завжди хочуть пошвидше вирости і приступити до самостійного життя.
- Наведіть приклади співпраці з підприємствами.
- Майбутніх менеджерів традиційно бере на практику і часто з подальшим працевлаштуванням ТЦ «Епіцентр». Не так давно до нас завітало керівництво ВАТ «Кіровоградський завод будівельних матеріалів №1» із запрошенням направити випускників до них на роботу, ознайомили з умовами праці. Звернулися до нас також представники Кіровоградської філії ТОВ «Газорозподільні мережі України» з пропозицією про співпрацю – вони готові брати наших студентів на практику і на роботу. Уже троє випускників у них працюють і вони просять іще 10. Плануємо провести зустріч кадровиків філії і студентів. Наших здобувачів освіти охоче беруть на практику, і відповідно на роботу, як державні, так і приватні будівельні компанії. Я переконана, що наші випускники не залишаться без роботи. На запит ОВА і студенти, і викладачі брали участь у робочій групі, яка виїздила до Херсону і виконувала заміри та складала акт, щоб визначити обсяги втрат і руйнувань. Навіть питання таке не виникало: їхати чи не їхати. Ми дуже легкі на підйом і ніколи не відмовляємося від подібних експедицій, навіть коли йдеться про безпеку життя. Загалом запитів на студентів для проходження та продовження практики багато. Не завжди хочеться їх відпускати, бо 3-4 курси серйозні і треба приділити увагу навчанню. До речі, до війни наші архітектори працювали над президентським проєктом «Велике будівництво» - виконали їх 12. А зараз звернулася до коледжу організація, яка займається будівництвом житла для внутрішньо переміщених осіб, щоб архітектори та будівельники взяли участь у створенні макета та візуалізації будинку для ВПО. На прохання приватних бюро архітектори виготовляли макет пам'ятного знаку в урочищі «Чорний ворон». У цьому році вперше уклали тристоронні угоди, тобто діти завчасно домовилися з підприємствами, які беруть їх на практику з подальшим працевлаштуванням. Якщо раніше був перебір, претензії, що студенти мають мало досвіду, то сьогодні роботодавці беруть їх навперебій. Залюбки пропонує практику майбутнім дорожникам «Облавтодор». Саме вони звернулися з клопотанням про продовження студентам практики. Коли будували державну дорогу, наші студенти їздили в Умань і брали участь у її спорудженні.
- Якщо, приміром, юнак – білоручка, виріс у квартирі, навичок з виконання елементарних технічних справ не має, то як він працюватиме дипломованим майстром після закінчення коледжу?
- Для того й існує практика, починаючи із наших майстерень, щоб не тільки закріпити теорію, а й набути певних навичок. Зараз діти, яким виповнюється 18 років намагаються отримати посвідчення водія. Їм це потрібно, причому, як хлопцям, так і дівчатам. Для того, щоб їм було легше, ми запросили одну із автошкіл, яка проводила заняття на нашій території. Тобто бажаючі отримали ще додаткову професію. Ми готуємо фахових молодших бакалаврів, молодших спеціалістів, але в процесі навчання налаштовуємо їх на те, що на практиці вони повинні пройти весь технологічний ланцюжок – і лопатою мають володіти, і кельму тримати в руках. Не знаючи низинного процесу, вони не відбудуться, як спеціалісти, тож починають практику з уміння тримати інструменти у руках і закінчують проектними роботами. Є окремі діти, які думають, що весь світ повинен підлаштовуватися під них. Ось пішли на практику в «Епіцентр» і почали ставити свої умови, мовляв те робитимуть, а інше - ні, тож керівники практики їм пояснювали, з чого починається трудовий процес кожної людини. У підсумку всі заспокоїлися і коли був захист практики, на якому, як правило, є велике представництво, всі відзначали готовність студентів до трудової діяльності. Звісно, ще є багато чому вчитися, але результат є, іще один плюс - діти за час практики навіть подорослішали. Коли захищають курсові проєкти, дипломні, то вже інший рівень. Я завжди присутня на захисті – дуже приємно спостерігати за студентами. Відчуваю, ніби сама росту разом з ними. Перед умотивованими дітьми, безперечно, відкритий шлях до професії.
Над виконанням зобов'язань продовжуємо працювати
Над виконанням зобов'язань продовжуємо працювати
Як відомо, між облдержадміністрацією, обласним об'єднанням організацій роботодавців та Федерацією профспілок області діє Територіальна угода. Слід зазначити, що вона укладена не для «шухляди» - це дієвий документ, який визначає взаємні зобов'язання. Нещодавно на засіданні президії ФПО розглядалося питання про те, як виконувала свої зобов'язання профспілкова сторона у 2023 році.
На виконання взятих за Теругодою зобов'язань та спільних із соціальними партнерами профспілкова сторона торік реалізовувала відповідні заходи щодо забезпечення зайнятості, гідної оплати праці, рівня стану охорони праці, недопущення звуження трудових прав працівників під час запровадження правового режиму воєнного стану. Як результат, в області повністю або частково відновили свою діяльність 92,7 відсотка суб'єктів господарювання. З метою популяризації власної продукції окремі товаровиробники, незважаючи на складну економічну ситуацію, взяли участь у виставкових заходах міжнародного рівня. За оперативними даними індекс промислової продукції склав 110,9 відсотка. Удалось уникнути масових звільнень працівників.
Реалізація заходів сторін Теругоди щодо оплати праці забезпечила зростання середньої зарплати в області на 11,9 відсотка, її рівень склав 13200 гривень. На всіх підприємствах, де діють профспілкові організації (крім ПП «БМЗ «Бетон») ліквідовано борги із зарплати.
Значні кошти спрямовано на охорону праці. Посилено увагу профспілкової сторони і роботодавців до питань соціального захисту працівників. Практично кожен колективний договір передбачає надання додаткового соціального захисту за власні кошти роботодавців працівникам підприємств, ветеранам праці та людям похилого віку. Передбачається забезпечення підтримкою сімей, які втратили одного з батьків або опікунів чи піклувальників дітей, зокрема під час дії воєнного стану в Україні, а також багатодітних сімей.
Проте складні економічні умови викликані ескалацією збройної агресії росії проти України не дали можливості забезпечити повністю виконання взятих ФПО зобов'язань. Складний стан ринку праці через відсутність кваліфікованих працівників майже у всіх галузях. Досягнутий розмір середньої зарплати значно нижчий передбаченого Теругодою і нижчий загальноукраїнського рівня.
Не удалося забезпечити гідний рівень стану охорони праці. На цю ситуацію накладаються додаткові ризики травмування працівників під час виконання своїх трудових обов'язків внаслідок агресивних військових дій. Торік на підприємствах області травмовано 59 працівників. Водночас владою знижено рівень страхових гарантій потерпілим працівникам, внаслідок чого обмежено можливості травмованим працівникам на санаторно-курортне лікування, медичну реабілітацію.
Ознайомившись з інформацією про виконання Теругоди, президія прийняла постанову, зокрема щодо виконання зобов'язань за Територіальною угодою, взятих профспілковою стороною та спільних із соціальними партнерами. Одним із важливих завдань ФПО в умовах війни вважати відстоювання прав та інтересів працюючих, збереження кадрового потенціалу і надання всебічної допомоги і підтримки ЗСУ та постраждалим від війни. І керівництво ФПО, і членські організації зобов'язано брати активну участь у взаємодії з органами влади й органами місцевого самоврядування та роботодавцями у забезпеченні зайнятості безробітних, відновленні роботи підприємств на повну потужність, робочих місць, сфери забезпечення населення житлово-комунальними, освітніми, медичними, культурними і соціальними послугами. Більш активно використовувати можливості обласної тристоронньої соціально-економічної ради. А з метою зростання рівня доходів працівників в ході переговорів з роботодавцями домагатися обов'язкового дотримання норм галузевих угод щодо розміру тарифної ставки робітника I розряду, Положень щодо системи стимулювання праці, гарантійних та компенсаційних виплат у максимальному розмірі.
Президія також постановила повторно звернутися до народних депутатів України від Кіровоградщини про прискорення прийняття проєкту Закону України №9510 від 19. 07. 2023р. щодо посилення захисту працівників у разі заборгованості із зарплати, удосконалити роботу з питань захисту прав працівників на безпечні і здорові умови праці, об'єктивного неупередженого розслідування нещасних випадків на виробництві, повного відшкодування заподіяної шкоди потерпілим.
Профспілкова сторона зобов'язалася вивчити можливості проведення переговорів щодо відновлення норм колективних договорів, зупинених на час воєнного стану (індексації зарплати, перерахування коштів профорганізаціям), а також зосередити увагу на основних завданнях колективно - договірної роботи на 2024 рік під час проведення колективних переговорів щодо укладання колдоговорів.
Пресцентр ФПО
План заходів
План заходів з відзначення Дня охорони праці у 2024 році
по Кіровоградській області
Заходи
Завдання
Показник Строки
виконання
Виконавці
Організація участі зацікавлених осіб, роботодавців та працівників, учнів, студентів у всеукраїнських он -лайн заходах «Мистецтво безпеки праці» до Дня охорони праці за напрямками:
- інноваційні та цифрові рішення для забезпечення безпеки на роботі;
- кращий спеціаліст з охорони праці;
- ефективні програми психосоціальної підтримки на роботі та її реалізація;
- мистецтво, що рятує життя- Проведення інформаційних заходів щодо участі в онлайн-конкурсі «Мистецтво безпеки праці»зацікавлених осіб, роботодавців та працівників, учнів, студентів області Проведено інформаційну кампанію Квітень-травень 2024 Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області ПС МУД, державні органи, соціальні партнери, ОМС
Проведено он-лайн конкурс «Мистецтво безпеки праці». Визначення переможців. Виставка робіт До 31.10.2024 Держпраці
Проведення заходів щодо інформування громадськості до Дня охорони праці по питанню безпеки та здоров'я працівників з метою формування розуміння проблеми охорони праці на рівні
області, за участі сторін соціального діалогу, державних органів, органів місцевого самоврядування. Проведення масових заходів до Дня охорони праці Проведено семінари, вибінари, круглі столи, розміщені публікації, присвячені питанням безпеки та охорони праці працівників 3 20.04.2024 по 29.04.2024 Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області ПС МУД, державні органи, соціальні партнери, ОМС
Поширення інформаційних матеріалів серед працівників і студентів та у ЗМІ 3 20.04.2024 по 29.04.2024 Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області ПС МУД, державні органи, соціальні партнери, ОМС
Проведення превентивних заходів Проведено семінари, вебінари, круглі столи, технічні консультації, тренінги, моделювання подій НВ на робочих місцях,розміщені публікації щодоздоров'я та безпеки праці працівників Протягом 2024 року Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області ПС МУД, державні органи, соціальні партнери, ОМС
Проведення на обласному рівні круглого столу, присвяченого стану охорони праці на підприємствах області, впливу війни на умови праці працівників та рівень травматизму, реформуванню законодавства у сфері безпеки та охорони праці Підготовка проведення круглого столу Проведено круглий стіл 26.04.2024 Управління інспекційної діяльності у Кіровоградській області ПС МУД, державні органи, соціальні партнери, ОМС
ФПО – МоторномуФПО – Моторному І вибір професії, і підготовка до самостійного життяІ вибір професії, і підготовка до самостійного життя Співпраця із позаштатними інституціями НСППСпівпраця із позаштатними інституціями НСПП 21 березня відбулася робоча зустріч керівника відділення НСПП в Кіровоградській області Оксани Крайносвіт із незалежним посередником НСПП Оксаною Терлецькою. ФПО – Шевчуку З повагою Проєкт Трудового кодексу України потребує суттєвого доопрацювання – висновок Експертної ради при Представнику Уповноваженого з соціальних та економічних правПроєкт Трудового кодексу України потребує суттєвого доопрацювання – висновок Експертної ради при Представнику Уповноваженого з соціальних та економічних прав Шановні колеги, спілчани житлово-комунальної сфери!Шановні колеги, спілчани житлово-комунальної сфери! |